همشهری آنلاین: رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: ۲۲ هزار و ۱۸۴ زوج در فاصله اعیاد سعید قربان تا عید سعید غدیر خم به خانه بخت رفتند.

ازدواج دانشجویی

به گزارش ايرنا، حمید درخشان نیا در اين باره افزود: در شش ماهه ابتدای سال جاری، بیش از 403 هزار ازدواج و 92 هزار طلاق در کشور به ثبت رسیده است.

معاون وزیر کشور  با اشاره به دهه ولایت و امامت، اظهار داشت: اعیاد مذهبی جایگاهی ویژه در فرهنگ ایرانیان دارند و عموما تلاش می شود تا عقد ازدواج، که یکی از سرورآمیزترین رخدادهای زندگی ماست، در روزهای اعیاد مذهبی سال منعقد شود.
درخشان نیا، همچنین تعداد ازدواج های به ثبت رسیده در شش ماهه ابتدای سال جاری را بیش از 402 هزار رویداد اعلام کرد و گفت: این رویدادها در دفترخانه های ازدواج در سراسر کشور به ثبت رسیده است.

وی یکی از نکات جالب در بررسی های آماری را ثبت 976 مورد ازدواج در یکی از دفترخانه های یکی از استان های جنوبی کشور دانست.

رییس سازمان ثبت احوال، همچنین ادامه داد: در نیمه اول سال جاری، بیش از 92 هزار طلاق در کشور به ثبت رسیده است.

درخشان نیا، ضمن اعلام آمادگی ثبت احوال برای ایجاد ارتباط پویا با مراکز پژوهشی و دانشگاهی، بهبود روند تولید و تحلیل آمارهای جمعیتی کشور را یکی از اهداف اساسی سازمان ثبت احوال کشور دانست.

معاون وزیر کشور، با تاکید مجدد بر ضرورت توجه به مباحث مربوط به ثبت احوال و آمار حیاتی در دهه ثبت احوال در آسیا و اقیانوسیه (سال های 2015 تا 2024 میلادی) خواستار توجه ویژه مردم و مسئولان به تمامی مواد سیاست های کلی جمعیت و نیز سیاست های کلی خانواده، ابلاغی مقام معظم رهبری شد و گفت: ضروری است طرح موضوعات جمعیتی در چارچوب سیاست های ابلاغی، با لحاظ تمامی جوانب و پیچیدگی های اجتماعی صورت پذیرد.

کد خبر 347523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha